Toppenkväll



Hade en jättemysig kväll på favvostället som vanligt. Härliga människor!
Hade ett litet missöda dock. Satt och lärde mig några spanska ord, ja, eller ett, det var en dessert som vi funderade på att göra. Och då kommer bartendern och frågar vad vi pratar om, han pratade också spanska.
Så då skulle jag säga det spanska namnet på desserten, som jag var helt säker på att jag kunde.
Vad tror ni händer?
Jag lyckas missa ett S på slutet och tittar på honom och säger tydligen "snopp!"
Han tittade väldigt förvånat på mig och skrattade, och jag fattade liksom ingenting.

Alla började asflabba och när dom berättade vad jag sagt så höll jag på att dö av skratt.


Tror jag ska hålla mig till engelska i fortsättningen, jäkla spanska att ha samma/snarlika ord för helt olika saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0