Söndag at Botley Road 101


Här bor jag förresten, i huset på hörnet ---->  Visa större karta
Andra våningen med fönstret ut mot den större vägen.

När jag skrev rubriken så kom jag på att det fanns önskemål om att få min adress hit till Oxford, eftersom det är hela två meter till min pärm med viktiga papper så kan jag inte hämta den nu. Men jag kanske kommer ihåg den lite senare. Kanske ;)

Var iväg och gick en sväng för en stund sedan, hittade några fina promenadställen som jag ska prova på någon dag. Gick och handlade lite matattiraljer och sedan hem igen.

Det hade kommit två nya tjejjer till huset, dom verkar hur bra som hellst!
Jag hade lite problem att prata med en som flyttade igår, han kom från Saudi Arabien och pratade så otroligt dålig engelska fast han hade varit här i två månader. Jag fick liksom verkligen uttala allting jättetydligt, använda små ord och ibland ha lite charader i det hela. Han hade nio syskon förrsten, han vart jätteförvånad över att jag bara hade två :) Kulturkrock! Om man kan kalla det kultur haha.

Idag är inte den bästa dagen i Oxford, inte alls, men jag ska försöka göra det bästa av den.
En av tjejjerna som kom idag var från Italien och skulle bjussa på pasta senare om vi ville ha.
Så det blir nog mys iallafall.

Och mitt rum luktar gott, för det hänger nytvättade kläder överallt. Tvättmedlet här luktar godare än något jag någonsin luktat på i tvättmedelsväg. Jag måste bunkra och skicka med alla som komemr på besök en flaska med sig hem! Så jag har sen!

Nu väntar jag på att städarna ska bli klara så jag kan hoppa in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0