Pluggeri pluggera


Nu va det ett tag sedan(allt är relativt! :) ) som jag uppdaterade min kära blogg.
Har verkligen gjort massor av saker så jag måste gå igenom kameran för att kunna berätta för er vad jag pysslat med. Ska göra det, sen ;)

Ligger just nu i sängen, har försökt placera armbågarna mellan dom assa fjädrarna så jag inte fastnar. Den här sängen är inte att leka med kan jag lova. Min gamla säng som var ungefär 20 år gammal spelade i Elitserien i jämförelse med den här division 13 sängen. Oj va mycket sportsnack, nu fick jag nästan huvudvärk.

Vi är ett så himla bra gäng i huset nu, 8 tjejjer och allt flyter på så himla bra. Det är liksom ofattbart för mig att det inte uppstår några krockar mellan personligheter och kulturer. Men allting är bara så bra, vi käkar ofta tillsammans, pluggar tillsammans och har det allmänt trevligt :)

Skolan då.
Det är mycket nytt att lära sig, många ny ord och massor av träning inför det stora provet i början av december.
Men det är en riktig utmaning för mig och det är ju så jag ville ha det. Jag är väldigt tacksam för att engelska jag läst i skolan genom åren, snacka om att vi svenskar har ett försprång mot andra länder, speciellt i uttal och grammatik.

Hemlängtan då.
Ja, två veckor tog det tills det slog till. Innan hade jag faktiskt inte kännt av det speciellt mycket alls. Men sedan i lördags har det liksom kännts mer definitivt alltihopa. Oxford känns som mitt ställe nu, och hur sjukt bra det än må kännas så ligger saknaden där och gror. Absolut hanterbart, men sådan otrolig skillnad från dom första två veckorna.

Men dagarna är fullspäckade, dagarna framöver står mat och vinfestival på slottet, ev. utomhusbio och spansk buffé på schemat. Jag håller mig sysselsatt helt enkelt :)

Edit: hahahaha när jag satt och lästa vad jag skrivit så insåg jag att mina sporthänvisningar inte var vidare värst korrekta. Men eftersom det är mig i ett nötskal så får det stå kvar. När jag skrev så trodde jag verkligen att högsta divisionen i fotboll var elitserien, men så är det inte va? hahaha

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vad mysigt ni verkar ha det i ert hus!



Och dina sportreferat var ju fina, hihih. Du får köpa en filt eller något och vaddera madrassen lite med :P



Hoppas Skype är snällare mot oss i helgen! Kraaaaaaaaaaaaaaam

2010-09-17 @ 10:55:54
URL: http://rufstufs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0