Grammatikelände och kvällssol


Ska det vara så attans svårt. Jag kan engelsk grammatik, jag vet hur man använder den iallafall.
Men vad jag inte kan är alla termer, past perfect, past simple, present simple osv osv.
Vad jag kan minnas har vi aldrig tragglat dom här termerna i skolan? Jag har då inget som hellst minne av det.
Jag har inget som hellst problem med att veta hur jag ska bygga meningar i nutid och dåtid, men jag blir helt ställd när alla dessa termer ska gås igenom. Usch!

Har inte riktigt bestämt hur jag ska tackla det hela, om jag ska anstränga mig och lära mig alltihopa.
Eller helt enkelt chansa och bara köra på, I dunnooooooo.



Solen skiner iallafall utanför fönstret efter en regnig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0