CAE pre-test


Förra veckan gjorde jag ju testet för att se om jag skulle kunna läsa den förberedande kursen för CAE istälelt för FCE. ENkelt sagt så är CAE mycket högra nivå av engelska än FCE. När jag gjorde testen käöndes det verkligen inte bra, det kändes som att jag chansade alldeles för mycket och jag kände mig allmänt osäker.

Idag pratade jag med receptionen och dom som hade rättat testet och jag fick en chock.

You did really well, Great actually! Good work!

Jag var helt övertygad om att dom måste ha gjort något fel och rättat fel prov eller liknande.
Men så från nästa vecka ska jag alltså läsa den förberadande kursen för att få större chans att klara en CAE-examination. Men tydligen så går kursen rätt lätt att anpassa med extra övningar och läxor om man tycker att det är svårt. Så det är ju perfekt! Spännande men skrämmande.

Nu ska jag ner och äta förrgårdagens(fint ord hihi)matlåda. Skinka, kokt potatis, mushed peas(vilken besvikelse! Det verkade ju så gott) och lite sånt.


Kommentarer
Postat av: Sandran

Hej Evven! Har precis suttit och läst igenom din blogg massa, inte hittat hit förrän nu! Superkul och läsa om hur du har det! Jag är heller inget mushy peas fan, men det funkar på puben till lite fish 'n chips! ;) Åhh vad jag saknar England!

2010-09-08 @ 19:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0