Sol!



Idag visar sig Oxford från den rätta sidan igen haha. Lite scizoväder, precis som jag förväntat mig dock :)
Idag är det väl runt 10 grader och solsken, iskalla vindar dock. Men vad gör väl det när man kan lämna sitt parra hemma? Idag var en helt oki dag i skolan, men ännu bättre är att jag sa träffa Signe ikväll, vi ska mötas i Jericho. En jättemysig del av Oxford med massor av Cafeér. Såg en jättemysig liten biograf där som jag funderar på att besöka, jag har aldrig varit på bio själv men har länge tänkt prova. Det känns som att det skulle va skönt någongång i bland, bara vara helt ensam och inte behöva fundera så mycket :)

Har klämt i mig lunch för en stund sedan, fetaostbiffar med ugnsgrönsaker. Och jag gjorde så mycket igår så jag vet iallafall vad jag kommer äta fram till lördag haha. Älskar det!

I dag var det marknad som vanligt, jag köpte körsbärstomater, ägg från frigående höns, vanliga tomater, zuccini, avokado. Alltihop för ungefär 65 kronor skulle jag tro. Det tycker jag absolut det är värt. Det är liksom mycket billigare än vad man får betala på de vanliga mataffärerna här, och antagligen billigare än hemma också :) Och allt smakar så himla bra!

Nu slappa en stund innan jag ska traska ner mot stan igen.

Fina Oxford

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0