Kallt


Det är som sagt riktigt kallt i Oxford idag, och när värmen inte fungerar inomhus och engelska byggare tycker det är onödigt att isolera husen ordentligt så blir det frktansvärt kallt inomhus. En stund efter att vi kom hem från julmarknaden så började värmen fungera igen. Tack tack tack för det säger jag! Jag hade allvarligt börja grina om jag hade varit tvungen att sova i den här kylan. Även om rummet fortfarande är iskallt så finns det hopp när man känner att man inte får köldskador av att sätta händerna på elementet. Älskade läskade värme :)

Köpte lite burksoppor för 17 pence styck, typ två kronor styck. Visst det skulle bli billigare att göra egen soppa  men det har jag verkligen inte ork att göra just nu så då fick den här snikvarianten duga bra. Måste ju erkänna att den inte var lika god som lyxvarianten för ca 80 pence, men den gick ner och gjorde mig varm. Det var huvudsaken :)

Kvällen ska  jag nog spendera framför tvn, oerhört ovanlig sysselsättning här i Oxford faktiskt. Ska kika på x-factor med Sayaka och efter det Sweeney Todd. Har ju inte sett den än konstigt nog.

Köpte kaffe-fudge på julmarknaden, den ska jag spara till rätt tillfälle, antagligen tills jag kommer hem :)
Ka-ra-ktärs-prö-van-de!

I morgon ska jag nog gå och simma bara för att kunna basta efteråt, känner att jag måste värma mig själv ordentligt. Känns som att jag är halvkall hela tiden, usch!


Kommentarer
Postat av: tobbe

Köpte du av den måttligt inspirerade frk " come in for a free fudge..." :)

2010-11-29 @ 09:35:38
Postat av: Linda

låter nästan som att campa, haha!

2010-11-29 @ 15:14:49
URL: http://hallonlarv.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0