Dag 4 [Första skoldagen]


Idag har det varit en bra dag, gick upp i bra tid i morse så jag kom i väg till skolan i bra tid, nästan för bra tid haha. Väl på skolan fick vi göra ett muntligt och skriftligt test där vi fick kolla vilken nivå vi ligger på för att få ut så mycket som möjligt av det hela. Det gick bra för mig tycker jag och nu ska jag läsa advanced english i två veckor innan min förberedelsekurt börjar. Det är uppdelat i general english och speaking and listening.

Men nu har jag ett litet dilemma, läraren som jag har trodde att den kurs jag ska läsa efter det här kanske skulle bli för lätt för mig om jag läser advanced nu. Så alternativet är att jag gör ett test för den svårare nivån av engelska. Vilket(om jag klarar det provet) antagligen skulle vara en större utmaning, men kanske också väldigt kämpigt. Jag ska göra provet i morgon tänkte jag så får vi se hur det går :)

Idag har jag även träffat en jättebra dansk tjej, Signe, som jag har hängt lite med.
Hon ska läsa på universitetet om någon vecka men hon känns som en sån person som man absolut kommer ha kontakt med iallafall! :) Och det är verkligen jättebra att ha någon att babbla med, snacka om att jag får öva på min engelska!

Sedan hängde jag med en tysk som heter Maximilliam(om jag har fattat det rätt haha) han kan verkligen ALLT om England och Oxford så han var min privata guid runt Oxford efter skolan idag. Vi satt i solen utanför Christ Church och pratade om ditten och datten.

Och tro det eller ej, jag fick behålla det bättre rummet! :)
Så nu har jag äntligen plockat upp min resväska, ljuvligt var ordet.
Mitt enda lilla problem just nu är att tvättmaskinen inte fungerar och att det varannan dag bubblar till i handfatet i mitt rum så det luktar avlopp. Men jag har konstaterat att det antagligen är för att det inte används så mycket.
Så va tror ni proffs, här är mina ideér:

* Använda handfatet lite då och då så vattnet i vattenlåset byts ut, då det antagligen är det som stinker
* Köpa något giftigt medel och hälla i
* Plocka isär skiten och riskera att inte få i hop det igen

Och sist men inte minst min och Kristins Briljanta ide, fylla upp avloppet med tvål så att om det bubblar upp så kommer det åtminstonde tvålarom.

Va tror ni? :)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag röstar på tvålaromen! :D

2010-09-01 @ 08:50:10
URL: http://rufstufs.blogg.se/
Postat av: Pernilla

haha, jag röstar också på tvålen, hehe så hade jag gjort iaf, dränkt det i tvål! =)

2010-09-01 @ 12:03:20
Postat av: Frida

Hoppas du har det bra i oxis Evve, men det verkar som så av det jag får läsa iallafall, hihi :) mer bilder åt folket så blir jag glad! fast jag vet hur jobbigt det är (fast egentligen inte ;) )



Pusss och Kraaaaaam!

2010-09-06 @ 00:53:47
URL: http://fridalytter.blogg.se/
Postat av: Hannie ♂

Jag skulle spolat utav bara helvete och funkar inte det så hade jag köpt nått gifitgt att ha i och sen dragit upp råttorna som antagligen sitter i avloppen :P Men undertiden kan du ju ösa i tvål så det åtminstone luktar gott medan du gör allt det där! ;) Fast nu har det ju gått så lång tid, så...hur löste det sig? :D

2010-09-11 @ 17:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0