Dag 3 (100830) Krångel



I morgon är det dax för första skoldagen. Men det överskuggas av att det strular lite med vilket rum jag ska bo i här i huset. Och jag kan inte slappna av och njuta förrens det är klart. Rummet jag egentligen skulle ta luktade mögel och avlopp(inte lite heller), och ni som känner mig vet kanske att mitt luktsinne inte är att leka med. Hade det gällt ett par dagar eller t o m ett par veckor hade jag kanske(KANSKE) kunnat stå ut, men jag tänker inte bo i stanken i tre månader. Fick tillfälligt ta ett annat rum men dom kunde inte garantera att jag skulle få fortsätta bo i det rummet. Mådde dåligt hela jag av det andra rummet så det funkar bara inte.

Så i morgon ska jag prata med skolan om det hela så får vi se vad som säger, jag kan ju tycka att dom bör prioritera mig som ska bo här över tre månader mot någon som ska bo här ett par veckor.

Jag håller på att förberede mig med min ordbok och slår upp ord som mögel, avlopp, luftvägsproblem och alla möjliga trevligheter. Självfallet hoppas jag att dom är medgörliga iallafall, men det är inte så roligt just nu och leva i en resväska. Jag vill ju göra mig hemmastadd så gott det går liksom.

Nu ska jag forsätta läsa Twilight, som verkligen inte får ta slut. Aldrig någonsin!
Eller förresten, en kopp the först, har ju köpt mig en alldeles egen temugg idag.
Och för att fira det hela så köpte jag även lite mer te, fläder och björnbärssmak. Mmmm!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag håller tummarna både för en bra skolstart och att dom låter dig behålla rummet du är i nu. Så du får packa upp och göra det lite mysigt :)

Te´t lät jättegott! Mums.



Och du får läsa boken sakta, så den räcker länge :D Men jag vet hur det är, man vill inte läsa för man inte vill att det ska ta slut, men man inte inte låta bli, för det är så bra. Hihih.



NU ska jag sova :D Natti, vi hörs imorrn! <3

2010-08-30 @ 22:42:52
URL: http://rufstufs.blogg.se/
Postat av: Lindalarven

hoppas det ordnar sig!

jag läste precis ut första twilight-boken och måste säga att jag blev glatt överraskad att boken var så väldans bra när jag tyckte filmen var "okej". ska låna nästa bok så fort jag läst ut tre andra böcker. bokmal? yes thats me :P haha. massa kramar!

2010-08-31 @ 07:32:57
URL: http://hallonlarv.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0